Lees hier onze blogs

Maak kennis met creatief denken. Disney figuren. Ondernemers. Bedrijven. Kinderjuffen. Kortom, heel veel inspiratie. Vanuit de sport. En ver daar buiten. Je vind hier artikelen die je helpen. Op weg. Naast de weg. Door de weg. Van creatief denken.
Kyra van Leeuwen 3 min Sportprofessional van de toekomst

De sportprofessional van de toekomst De transitie in de sport is in volle gang. En de technologische vooruitgang holt vooruit. Wat betekent dit voor jouw baan als professional in de sport? Hoe kan jij als sportprofessional van de toekomst het verschil maken? In een wereld vol computers en data is de mens nog altijd onmisbaar. […]

Etienne Verhoeff 1 min Leer van Maarten van der Weijden

Wat je als organisatie kan leren van Maarten van der Weijden Het waren 163 kilometer in de Friese wateren. Niet de gedroomde 200 kilometer, maar 163 kilometer. Van der Weijden was al een held na zijn gouden Olympische medaille. Dus welke status meet je iemand aan die al een held is? Is er een overtreffende […]

Etienne Verhoeff 2 min Pixar Thinking

Woody, Wall-e, Nemo. Je kent ze vast. De hoofdpersonen uit de Pixar films. Achter het succes van de animatiestudio gaat een boeiend verhaal schuil van creatief en vernieuwend denken. Het ontstaan van Pixar is te vergelijken met de tool vooronderstellingen die we gebruiken in trainingen. Wat zijn de huidige kenmerken van, in dit geval, een […]

Schrijf je in voor de Nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Kyra van Leeuwen 2 min Creatief. Ben jij dat?

Creatief. Ben jij dat? Wacht even met antwoorden… Ken jij John Cleese? De hoteleigenaar uit Fawlty Towers, die eindeloos creatief is in scripts en het maken van grappen. Hij vergeleek ooit het proces van creatief denken en het produceren van nieuwe ideeën met een schildpad. Een schildpad steekt eerst zijn kopje uit het schild om de […]

Etienne Verhoeff 4 min Wat je als sportclub kan leren van Spotify

Spotify was onderwerp van een artikel in het Financieel Dagblad dit weekend. Niet de financiële resultaten maar de unieke bedrijfscultuur van Spotify kwamen aan bod. En dan ging het niet over het werken in squads, tribes en guilds, maar de bereidheid om te experimenteren en te falen. |Spotify was onderwerp van een artikel in het Financieel Dagblad dit weekend. Niet de financiële resultaten maar de unieke bedrijfscultuur van Spotify kwamen aan bod. En dan ging het niet over het werken in squads, tribes en guilds, maar de bereidheid om te experimenteren en te falen.

Etienne Verhoeff 2 min Creatief denken van McDonalds

Wat als Ray Kroc nou niet uit het cirkeldenken was gestapt om meer geld over te houden aan McDonalds? Was hij dan ook de eigenaar geworden van de hele keten?|Wat als Ray Kroc nou niet uit het cirkeldenken was gestapt om meer geld over te houden aan McDonalds? Was hij dan ook de eigenaar geworden van de hele keten?

Kyra van Leeuwen 4 min Gastvrijheidsspel spelen

In het afgelopen jaar hebben ruim 500 sportclubs in Nederland het Welkom op de Club gastvrijheidsspel gespeeld. Ben je benieuwd naar de creatieve varianten van het gastvrijheidsspel die we zijn tegengekomen? |In het afgelopen jaar hebben ruim 500 sportclubs in Nederland het Welkom op de Club gastvrijheidsspel gespeeld. Ben je benieuwd naar de creatieve varianten van het gastvrijheidsspel die we zijn tegengekomen?

Kyra van Leeuwen 3 min Vraag maar raak!

“Waarom?” “Maar waarom dan?” Steeds als je antwoord geeft op een vraag van een vijf-jarige deze vervelende boemerang-vraag terug krijgen. Vroeger lokten wij onze ouders ermee uit, of het zijn de kinderen van nu die het bij ons doen. |“Waarom?” “Maar waarom dan?” Steeds als je antwoord geeft op een vraag van een vijf-jarige deze vervelende boemerang-vraag terug krijgen. Vroeger lokten wij onze ouders ermee uit, of het zijn de kinderen van nu die het bij ons doen.